Πώς θα ξεχωρίσετε αν έχετε εργασιακό burnout ή κατάθλιψη;

Πώς θα ξεχωρίσετε αν έχετε εργασιακό burnout ή κατάθλιψη;

Δουλειά από το πρωί εως το βράδυ, ασταμάτητα τηλεφωνήματα, mails και μηνύματα στα social media, σπίτι, ψώνια, παιδιά. Για τις περισσότερες από εμάς η δουλειά δεν σταματάει ποτέ και έρχεται κάποια στιγμή που εξαντλείσαι. Κι αυτό φαίνεται φυσικό, δεν είναι όμως ακριβώς έτσι. Γιατί σύμφωνα με τους ειδικούς τα τελευταία χρόνια μπερδεύονται οι έννοιες της εξάντλησης, κόπωσης ή burnout όπως προτιμούν να το λένε πολλοί με την κατάθλιψη.

Η αλήθεια είναι πως έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά, αλλά δεν είναι το ίδιο. Εξάλλου στην περίπτωση της κατάθλιψης χρειάζεται άλλη αντιμετώπιση, ιατροφαρμακευτική ή ψυχολογική υποστήριξη, απ΄ότι της εξάντλησης.

Ο Ίρβιν Σονφελντ, καθηγητής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο City δηλώνει το εξής "Αν κάποιος νιώθει διαρκώς πολύ κουρασμένος, εγώ θα υποπτευθώ ότι πάσχει από κατάθλιψη" και συνεχίζει "Το πρόβλημα με το burnout είναι οτι δεν υπάρχουν κριτήρια για να διαγνωστεί". Μαζί με την ομάδα του από το 1980 ο Σόνφελντ κατέληξε σε 3 συμπτώματα του burnout κι αυτά είναι:

  • Aδιαφορία για τα συναισθήματα των άλλων.
  • Συναισθηματική εξάντληση και κόπωση από το πρωί.
  • Αίσθηση ότι δεν ολοκληρώνεται και δεν ευχαριστιέται στη δουλειά.  

Από την άλλη πλευρά η κατάθλιψη εκφράζεται με επιπλέον τρόπους. Δείτε μερικούς:

  • Αίσθηση ότι όλα είναι μάταια
  • Υπνηλία και επιθυμία για ύπνο πάνω από 10 ώρες
  • Αδιαφορία για ευχάριστα γεγονότα και γρήγορη μεταβολή της διάθεσης από χαρά σε θλίψη ή "κλείσιμο"
  • Αίσθηση βάρους στα χέρια και στα πόδια
  • Αυξημένη όρεξη για φαγητό, βουλιμία κλπ.

Αν νιώθετε τέτοια συμπτώματα το καλύτερο είναι να δείτε έναν ειδικό που θα σας ανακουφίσει πραγματικά.

Αν όμως πάσχετε από εργασιακό burnout θα πρέπει να δείτε με τη σειρά τα εξής:

  1. Σας αρέσει η δουλειά σας; Πότε πήρατε τελευταία φορά ευχαρίστηση από αυτή;
  2. Μήπως οι στιγμές που νιώθετε εγκλωβισμένη είναι περισσότερες από αυτές που νιώθετε χαρούμενη;
  3. Τι προσδοκάτε από τη δουλειά σας;
  4. Τι θα θέλατε να κάνετε αν δεν είχατε κανένα οικονομικό πρόβλημα και υποχρεώσεις στην προσωπική σας ζωή;
  5. Βάζετε όρια στους άλλους στη δουλειά;
  6. Μήπως μένετε από φόβο πως δεν θα βρείτε άλλη καλύτερη δουλειά;

Αν προβληματιστήκατε μετά απ΄όλ΄αυτά, πάρτε το χρόνο σας και σκεφτείτε τι θα μπορούσατε να κάνετε για να νιώθετε καλύτερα. Θέστε όρια εντός κι εκτός δουλειάς. Αφιερώστε χρόνο στον εαυτό σας, στις φίλες σας. Πηγαίνετε μια βόλτα, κάντε γυμναστική ή χορό. Φυσικά, πάντα μια συνεδρία με ψυχοθεραπευτή θα σας βοηθήσει πάρα πολύ!

Ακολουθήστε μας στο instagram κάνοντας κλικ εδώ!

Photo Kinga Cichewicz via unsplash

WOMANNOW.GR LOVES...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ