Γιατί "κολλάμε" με τις διαφημίσεις;

vespa1Τώρα είναι αυτή του Jumbo – Django, λίγους μήνες πριν ήταν το «Αγαπούλα, πούλα» και πιο πριν ήταν ο Κίτσος και η Τασούλα. Είναι μερικές διαφημίσεις που, όσο κι αν θέλουμε, δυσκολευόμαστε να τις βγάλουμε από το μυαλό μας. Για ποιο λόγο άραγε;

Η ψυχολόγος Μαρία Μπάδα δίνει την απάντηση:«Οι διαφημίσεις το πετυχαίνουν αυτό, χρησιμοποιώντας την επίκληση στο συναίσθημα ή στη λογική, αξιοποιώντας τη σύνδεση λογικής-συναισθήματος σε μια διαδικασία που χαρακτηρίζεται «κλασική σύνδεση». Παρόλο που κάποιες δεν είναι ελκυστικές, ή μας προκαλούν ακόμη και αρνητικά συναισθήματα, το σλόγκαν τους παραμένει στη μνήμη μας. Αυτό, οφείλεται στην ενεργοποίηση του θυμικού. Η έκλυση συναισθήματος, αρνητικού ή θετικού, είναι πολύ πιο πειστική σε σχέση με την απουσία συναισθήματος, καθώς τραβάει την προσοχή μας». Η επίκληση στο θυμικό είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την προώθηση προϊόντων, σε συνδυασμό με μουσική, τα λεγόμενα jingles. Ένα jingle είναι πιθανότερο να αποθηκευτεί στη μνήμη μας, γιατί, λόγω των συγκινησιακών του χαρακτηριστικών, το μήνυμα γίνεται πιο ελκυστικό και ενδιαφέρον. Ένα σλόγκαν για να είναι «πιασάρικο», πρέπει να είναι απλό, άμεσο, έξυπνο, πρωτότυπο και να επαναλαμβάνεται. Το απλό προκαλεί την προσοχή, αλλά το έξυπνο μπορεί να τη διατηρήσει. Τα πιο επιτυχημένα σλόγκαν είναι αυτά που σπάνια αναφέρουν το προϊόν.

WOMANNOW.GR LOVES...