5 tips για να συγκρατείτε τα νεύρα σας

angerΣε μια εποχή δύσκολη με φοβερές αλλαγές που πρέπει να διαχειριστούμε καθημερινά, πολλές φορές μη μπορώντας να ελέγξουμε τα συναισθήματά μας έχουμε έντονα ξεσπάσματα θυμού.

Έχουμε νεύρα, λέμε, κι αυτό δεν προκαλεί μόνο τριβή στις σχέσεις μας με τους γύρω μας (συνήθως τους πιο αγαπημένους μας). Επιδρούν και  στην ψυχολογία μας με αποτέλεσμα να μας χαλούν τη διάθεση και σε κάποιες περιπτώσεις να μας γεμίζουν με τύψεις και ενοχές

Σας έκλεψαν τη σειρά στην εφορία αλλά το υπομείνατε στωικά. Σας «έχωσαν» σε αγγαρεία στη δουλειά και δεν είπατε λέξη. Μόλις, όμως, ο σύντροφός σας άφησε στίγματα στον καθρέφτη τού μπάνιου πλένοντας τα δόντια του, μεταμορφωθήκατε σε... καπάκι χύτρας ταχύτητας.

Τι είναι τελικά ο θυμός; Ένα συναίσθημα που επιτρέπει στο άτομο, έστω και παροδικά, να αισθανθεί παντοδύναμο και να εκτονωθεί. Ο άνθρωπος που παρουσιάζει συχνά ή έντονα ξεσπάσματα θυμού, τις περισσότερες φορές, κουβαλάει μέσα του τον φόβο και την αγωνία πως δεν θα ακουστεί η θέση του και, πιθανώς, χαρακτηρίζεται από χαμηλή αυτοεκτίμηση. Χρησιμοποιεί, λοιπόν, τον θυμό σαν όπλο για να επιβληθεί, κάτι που μετατρέπεται σταδιακά σε αυτόματο τρόπο αντίδρασης.

Τι μπορείτε να κάνετε:

1. Αφήστε το θυμό να ξεθυμάνει
Η ώρα της έντασης δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για να λύσουμε το οποιοδήποτε πρόβλημα καθώς τότε δεν επικρατεί ούτε η λογική, ούτε η διάθεση για συμφιλίωση ή εξεύρεση λύσης. Γι' αυτό, όταν νιώθουμε θυμωμένοι, καλό είναι να ζητάμε από τον εαυτό μας και από τους άλλους 'time out', μέχρι να καταφέρουμε να ηρεμήσουμε και να σκεφτούμε ψύχραιμα.

2. Συζητήστε το
Μόλις έχετε ηρεμήσει, συζητήστε το θέμα που σας προκάλεσε τον θυμό.Όχι νωρίτερα. Όταν ο θυμός συνδέεται με άλλους ανθρώπους οπωσδήποτε ο διάλογος είναι το κατάλληλο μέσο για να τον ξεπερνάμε. Το να «κουκουλώνουμε» τις αιτίες που μας προκαλούν το θυμό, οδηγεί σε αναπόφευκτο μεγάλο ξέσπασμά του με αποτέλεσμα, όταν τελικά έρθει, να μην είμαστε καθόλου σε θέση να το διαχειριστούμε.

3. Σκεφτείτε πριν μιλήσετε
Τη στιγμή της έντασης είναι πολύ εύκολο να πούμε πράγματα για τα οποία είναι σίγουρο ότι θα μετανιώσουμε αργότερα. Πριν πείτε οτιδήποτε δώστε λίγο χρόνο στον εαυτό σας να οργανώσει τις σκέψεις του και δώστε τη δυνατότητα και στον συνομιλητή σας να κάνει το ίδιο.

4. Ελάτε στη θέση του άλλου
Αναρωτηθείτε τι μπορεί να σκέφτηκε ο άνθρωπος που κατάφερε να σας βγάλει από τα ρούχα του. Μήπως δεν το έκανε από πρόθεση να σας ενοχλήσει; Μήπως είναι στοιχείο του χαρακτήρα του που απλώς δεν αλλάζει, όσο κι αν έχει προσπαθήσει; Και τελικά μήπως να μην τα παίρνετε όλα τόσο προσωπικά;

5. Ρίξτε το στην... γυμναστική
Η φυσική δραστηριότητα μπορεί να παράσχει διέξοδο στα συναισθήματά μας, ειδικά τη στιγμή που είμαστε έτοιμοι να εκραγούμε. Αν αισθάνεστε ότι ο θυμό σας δυναμώνει, πηγαίνετε μια βόλτα για τρέξιμο ή γρήγορο περπάτημα ή δώστε λίγο χρόνο στην αγαπημένη σας φυσική άσκηση. Η φυσική άσκηση ενεργοποιεί τα χημικά του εγκεφάλου μας και μας δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα.

Θέλετε κι άλλες τεχνικές και ιδέες για την ψυχολογία, την ομορφιά, το ντύσιμο, το σπίτι; Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook για να ενημερώνεστε αμέσως!

WOMANNOW.GR LOVES...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ