Τι τροφές πρέπει να πετάξετε από την κουζίνα σας

Θέλετε να τρώτε εσείς και τα παιδιά σας υγιεινά; Να ξέρετε τι βάζετε στο σπίτι και στο ψυγείο σας; Αυτός ο εύκολος οδηγός που δίνει ο Mark Hyman στο βιβλίο του "Ιδανικό βάρος" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ, μας βοηθάει να επιλέξουμε σωστά τρόφιμα, από το σούπερ μάρκετ ακόμη, μέχρι να δούμε τι θα κρατήσουμε και τι θα πετάξουμε από τα ντουλάπια της κουζίνας μας, για να ζούμε μια καλύτερη ζωή, γεμάτη υγεία!

Τι τροφές πρέπει να πετάξετε από την κουζίνα σας

10 κανόνες για ασφαλή διατροφή για µια ζωή (και τι να πετάξετε από την κουζίνα σας)

1.     Να έχετε µόνο φαγητά δίχως ετικέτες ή τροφές που δεν είναι σε συσκευασία, πακέτο ή κονσέρβα. Υπάρχουν συσκευασµένες τροφές που είναι πολύ καλές, όπως οι σαρδέλες, οι καρδιές αγκινάρας ή οι πιπεριές Φλωρίνης, αλλά θα πρέπει να ελέγχετε καλά τις ετικέτες. Δύο πράγµατα θα πρέπει να κοιτάτε: τη λίστα των συστατικών και τη διατροφική αξία. Δείτε το βίντεο που προσφέρω για το πώς να αγοράζετε ασφαλείς τροφές µε ετικέτες και το πώς να κατανοείτε τη διατροφική αξία στο www.bloodsugarsolution.com. Πού βρίσκεται το βασικό συστατικό στη λίστα; Αν η πραγµατική τροφή είναι στο τέλος της λίστας και η ζάχαρη και το αλάτι στην αρχή, προσέξτε. Πρώτα αναγράφονται τα συστατικά µε τη µεγαλύτερη ποσότητα και τα υπόλοιπα ανάλογα µε το βάρος. Προσέξτε επίσης για συστατικά που δεν αναφέρονται στη λίστα· κάποια συστατικά µπορεί να µην υπάρχουν στις ετικέτες. Αυτό συνήθως γίνεται όταν η τροφή βρίσκεται σε πολύ µικρή συσκευασία, αν έχει παρασκευαστεί στο κατάστηµα ή από µικρό παρασκευαστή. Προσοχή σε αυτές τις τροφές.

2.     Αν µια τροφή έχει ετικέτα, θα πρέπει να περιέχει λιγότερα από πέντε συστατικά. Αν περιέχει περισσότερα, πετάξτε τη. Επίσης προσέχετε τροφές που διαφηµίζουν στην ετικέτα οφέλη για την υγεία. Συνήθως είναι κακές για σας – πάρτε, για παράδειγµα, τα «ενεργειακά ποτά». Είδα πρόσφατα ένα σακουλάκι πατατάκια µε τους ισχυρισµούς «χωρίς γλουτένη, οργανικά, χωρίς συντηρητικά, χωρίς ζάχαρη» και µε λίστα µικρότερη των πέντε συστατικών. Ακούγεται υπέροχο, σωστά; Όµως να θυµάστε, η κόλα είναι 100% άπαχη, ωστόσο δεν είναι καλή για την υγεία.

3.     Αν στην ετικέτα αναγράφεται η ζάχαρη (µε οποιαδήποτε ονοµασία, όπως οργανικός χυµός ζαχαροκάλαµου, µέλι, αγαύη, σιρόπι σφενδάµου, σιρόπι ζαχαροκάλαµου ή µελάσα), πετάξτε την τροφή. Ένα µπουκάλι κέτσαπ περιέχει 39 κουταλάκια ζάχαρη. Το ίδιο ισχύει και για το άσπρο ρύζι και το άσπρο αλεύρι, που στο σώµα δρουν ακριβώς όπως η ζάχαρη. Αν έχετε διαβητο-παχυσαρκία, δεν µπορείτε να τρώτε καθόλου αλεύρι ούτε ολικής άλεσης. Πετάξτε το.

4.     Πετάξτε οποιαδήποτε τροφή στην ετικέτα της οποίας αναγράφεται η λέξη σιρόπι καλαµποκιού υψηλό σε φρουκτόζη. Είναι µια πολύ γλυκιά, πολύ φθηνή υγρή ζάχαρη που περιέ­χεται σε σχεδόν όλες τις επεξεργασµένες τροφές. Αυτό το σιρόπι πολλές φορές περιέχει υδράργυρο ως υποπροϊόν της διαδικασίας παρασκευής. Πολλές υγρές θερµίδες, όπως τα αναψυκτικά, οι χυµοί και τα «ενεργειακά» ποτά, περιέχουν αυτό το δηλητήριο για τον µεταβολισµό. Είναι πάντα ένδειξη µιας επεξεργασµένης τροφής κάκιστης ποιότητας.

5.     Πετάξτε οποιαδήποτε τροφή στην ετικέτα της οποίας αναγράφεται η λέξη υδρογονωµένα. Είναι ένδειξη λιπαρών τρανς, φυτικών ελαίων µεταλλαγµένων µε χηµική διαδικασία σε µαργαρίνη ή βούτυρο. Διατηρούν τα µπισκότα για πολύ καιρό στα ράφια δίχως να µπαγιατεύουν, αλλά αυτά τα λίπη έχει αποδειχτεί ότι προκαλούν καρδιο­­πάθεια, διαβήτη και καρκίνο. Η Νέα Υόρκη και πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχουν απαγορεύσει τα λιπαρά τρανς και το ίδιο πρέπει να κάνετε κι εσείς.

6.     Πετάξτε όλα τα πολύ επεξεργασµένα µαγειρικά έλαια, όπως το καλαµποκέλαιο, το σογιέλαιο κ.ά. Αποφεύγετε επίσης τα τοξικά λίπη και τις τηγανητές τροφές.

7.     Πετάξτε τροφές στις οποίες δεν αναγνωρίζετε τα συστατικά ή δεν µπορείτε να το προφέρετε ή αν αναγράφονται στα λατινικά.

8.     Πετάξτε τροφές µε συντηρητικά, προσθετικά, χρωστικές ή βαφές, «φυσικά ενισχυτικά γεύσης» ή ενισχυτικά γεύσης όπως MSG (όξινο γλουταµινικό νάτριο).

9.     Πετάξτε τροφές µε τεχνητά γλυκαντικά οποιουδήποτε είδους (ασπαρτάµη, σουκραλόζη και αλκοόλ σακχάρων – κάθε λέξη που τελειώνει σε -όλη, όπως ξυλιτόλη, σορβιτόλη). Σας κάνουν να πεινάτε περισσότερο, επιβραδύνουν τον µεταβολισµό, προκαλούν αέρια και σας κάνουν να αποθηκεύετε λίπος.

10.  Αν προέρχεται από τη γη ή από χωράφι αγρότη και όχι από χηµικό εργαστήριο, είναι ασφαλής προς κατανάλωση. Όπως λέει ο Μάικλ Πόλαν, «Αν έχει παραχθεί από φυτό και όχι από εργοστάσιο, τότε µπορείτε να τη βάλετε στην κουζίνα σας. Αν είναι κάτι που δεν θα αναγνώριζε η προγιαγιά σας ως τροφή, πετάξτε το». Μείνετε µακριά από «ουσίες-παρόµοιες-µε-τροφές».

Περισσότερα διαβάστε στο βιβλίο ΙΔΑΝΙΚΟ ΒΑΡΟΣ από τις εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ που μπορείτε να βρείτε και να παραγγείλετε εδώ

Photo- Patrick Fore via unsplash

WOMANNOW.GR LOVES...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ