Οι τροφές της αντιγήρανσης

Μπορούμε να προσθέσουμε χρόνια στη ζωή μας κάνοντας τις σωστές διατροφικές επιλογές; Η απάντηση είναι «ναι»! Σε συνδυασμό με έναν υγιεινό τρόπο ζωής, με την άσκηση και ένα πλούσιο σε διατροφική αξία πακέτο διατροφής, μπορείτε να επιβραδύνετε την διαδικασία γήρανσης και να αποτρέψετε τις ασθένειες που σχετίζονται με το γήρας, όπως είναι η οστεοπόρωση, ο διαβήτης και οι καρδιακές παθήσεις.
Αρχίστε από σήμερα κιόλας να συμπεριλαμβάνετε στην καθημερινή σας διατροφή αυτές τις 7 αντιοξειδωτικές και πλούσιες τροφές.

οι τροφές της αντιγήρανσης

Οι τροφές της αντιγήρανσης

  1. Ελαιόλαδο: Πριν τέσσερις δεκαετίες, ερευνητές μιας παγκόσμιας έρευνας κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα μονοακόρεστα λιπαρά που υπάρχουν στο ελαιόλαδο είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνα για τα χαμηλά ποσοστά καρδιακών παθήσεων και εμφάνισης καρκίνου στην Κρήτη. Πλέον ξέρουμε ότι ο ελαιόλαδα περιέχει επίσης και πολυφαινόλες, ισχυρά αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη ασθενειών που σχετίζονται με το γήρας. Ευτυχώς, στη χώρα μας δεν θα δυσκολευτείτε να το βρείτε.
  2.  Γιαούρτι: Στη δεκαετία του 1970, ακούστηκε η φήμη ότι στην Σοβιετική Γεωργία ζουν οι περισσότεροι αιωνόβιοι σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη χώρα. Εκθέσεις εκείνης της εποχής υποστήριξαν ότι το μυστικό της μακροζωίας τους ήταν το γιαούρτι, ένα τρόφιμο πανταχού παρόν στη διατροφή τους. Αν και οι ικανότητες του γιαουρτιού να αψηφά το γήρας δεν έχουν αποδειχθεί άμεσα, το γιαούρτι είναι πλούσιο σε ασβέστιο, το οποίο βοηθά στην αποφυγή της οστεοπόρωσης ενώ περιέχει «καλά βακτήρια» που βοηθούν στη διατήρηση της υγείας του εντέρου και μειώνει τη συχνότητα εμφάνισης εντερικών ασθενειών που σχετίζονται με το γήρας.
  3. Ψάρι: Τριάντα χρόνια πριν, ερευνητές άρχισαν να μελετούν γιατί στους αυτόχθονες Εσκιμώους της Αλάσκας απουσίαζαν εντελώς οι καρδιακές νόσοι. Ο λόγος, πιστεύουν τώρα οι επιστήμονες, είναι οι εξαιρετικά μεγάλες ποσότητες ψαριών που καταναλώνουν. Το ψάρι είναι μια πλούσια πηγή σε ωμέγα-3 λιπαρά, τα οποία βοηθούν στην πρόληψη της συσσώρευσης χοληστερόλης στις αρτηρίες και προστατεύουν από αρρυθμίες.
  4.  Σοκολάτα: Οι ιθαγενείς της φυλής Κούνα στα νησιά Σαν Μπλας, ανοικτά των ακτών του Παναμά, έχουν ένα ποσοστό των καρδιακών παθήσεων εννέα φορές μικρότερο σε σχέση με εκείνο των κατοίκων του ηπειρωτικού Παναμά. Ο λόγος; Η αφθονία σε ποτό Kuna, ένα ρόφημα που φτιάχνεται με γενναιόδωρες ποσότητες κακάο, το οποίο είναι ασυνήθιστα πλούσιο σε φλαβονοειδή που βοηθούν στη διατήρηση της υγιούς λειτουργίας των αιμοφόρων αγγείων. Η διατήρηση της νεότητας των αιμοφόρων αγγείων μειώνει τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης, τον διαβήτη τύπου 2, των νόσων που σχετίζονται με τα νεφρά και της άνοιας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΤΙ ΝΑ ΦΑΤΕ ΓΙΑ ΛΑΜΠΕΡΟ ΔΕΡΜΑ;

  1. Ξηροί καρποί: Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι τρώνε συστηματικά ξηρούς καρπούς ζουν, κατά μέσο όρο, περίπου δυόμιση χρόνια περισσότερο. Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιες πηγές ακόρεστων λιπών, με αποτέλεσμα να προσφέρουν οφέλη παρόμοια με αυτά που σχετίζονται με το ελαιόλαδο. Είναι, επίσης, συμπυκνωμένες πηγές βιταμινών, μετάλλων και άλλων φυτοχημικών, συμπεριλαμβανομένων των αντιοξειδωτικών.
  2. Κόκκινο κρασί: Η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο προστατεύει από τις καρδιακές παθήσεις, τον διαβήτη και τη σχετιζόμενη με την ηλικία απώλεια μνήμης. Κάθε είδος αλκοολούχου ποτού φαίνεται να προσφέρει αυτά τα οφέλη, ωστόσο το κόκκινο κρασί έχει βρεθεί σχεδόν πάντα στο επίκεντρο της έρευνας. Το κόκκινο κρασί περιέχει ρεσβερατρόλη, ένα συστατικό που πιθανόν προκαλεί τα παραπάνω οφέλη και, σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει σε ζώα, μπορεί να ενεργοποιήσει γονίδια που επιβραδύνουν τη γήρανση των κυττάρων.
  3. Βατόμουρα: Σε μια μελέτη-ορόσημο που δημοσιεύθηκε το 1999, ερευνητές στο Κέντρο Διατροφικών Ερευνών του Πανεπιστημίου Ταφτς έδιναν εκχύλισμα βατόμουρου σε αρουραίους για ένα χρονικό διάστημα το οποίο για τους αρουραίους ισοδυναμεί με 10 ανθρώπινα χρόνια. Οι συγκεκριμένοι αρουραίοι, όταν έφτασαν στα γηρατειά, ξεπέρασαν σε επιδόσεις τους συμβατικούς αρουραίους στα τεστ ισορροπίας και συντονισμού στα οποία υποβλήθηκαν. Τα συστατικά των βατόμουρων (καθώς και των άλλων μούρων) αμβλύνουν τις φλεγμονές και τις οξειδωτικές βλάβες που συνδέονται με το γήρας ενώ βοηθούν τη μνήμη και την κινητική λειτουργία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΓΕΡΝΟΥΝ;

Μπες στη μεγάλη παρέα του womannow.gr για να παίρνεις ιδέες κι έμπνευση για μια ακόμη πιο όμορφη ζωή. Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook κι ακολούθησέ μας στο Instagram

WOMANNOW.GR LOVES...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ