Τι να τρώμε για να μην κρυολογούμε;

5ad9e7b8b382d27d89fc0bc030b0697e

Το κρύο έπιασε ξαφνικά και μπορεί ήδη να πέσατε κι εσείς ή τα παιδιά σας θύματα των ιώσεων την εποχής. Το πιο σημαντικό πράγμα λοιπόν για ν΄αποφύγουμε τα κρυολογήματα και τις ιώσεις είναι να θωρακίσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Πώς; Με ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής, πλούσιο σε τροφές που κάνουν τον οργανισμό μας να... αντέχει στα κρυολογήματα και κάνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα να δουλεύει στο φουλ!

Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι οι τροφές που πρέπει να καταναλώνουμε :

Tα φρούτα και τα λαχανικά: Kαλό είναι να τρώμε περίπου 5 μερίδες την ημέρα, αφού περιέχουν βιταμίνη C η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην ενεργοποίηση των λεμφοκυττάρων που μάχονται κατά των ιών. Επιπλέον, τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν βιταμίνη Α, βιταμίνη Ε και φλαβονοειδή που σε συνέργεια ωφελούν την άμυνα του οργανισμού.

Οι άπαχες πρωτεϊνες: Κοτόπουλο, γαλοπούλα, κουνέλι μπορούν ν΄αντικαταστήσουν τα λιπαρά κρέατα και τα αλλαντικά αφού τα αμινοξέα που περιέχουν "χτίζουν" το ανοσοποιητικό. Μάλιστα το άπαχο κρέας είναι πολύ καλή πηγή σιδήρου και ψευδαργύρου που αν λείψουν από τον οργανισμό, "ρίχνουν" τις άμυνές του.

Η κοτόσουπα: Η κοτόσουπα περιέχει μια ουσία που ονομάζεται κυστεΐνη και προστατεύει κυρίως από μολύνσεις του λαιμού. Η ουσία αυτή βοηθάει στην υγροποίηση και απομάκρυνση της βλέννας από τη μύτη και τους πνεύμονες. Φροντίστε η σούπα σας να μην περιέχει πολύ αλάτι αλλά να είναι πλούσια σε λαχανικά.

Μανιτάρια: Τα μανιτάρια περιέχουν τις β-γλυκάνες (διαλυτοί πολυσακχαρίτες) που έχουν την ικανότητα να θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μελέτες έχουν δείξει ότι το να καταναλώνουμε συχνά μανιτάρια μας προστατεύει από ιώσεις. Προσθέστε μανιτάρια στις σούπες σας, στις σαλάτες, στα μαγειρευτά και «καρπωθείτε» τη δράση τους.

Πράσινο τσάι: Το πράσινο τσάι έχει ευεργετική δράση κατά του κρυολογήματος χάρη στις πολυφαινόλες που περιέχει. Μελέτες αναφέρουν ότι οι κατεχίνες, συγκεκριμένες πολυφαινόλες του τσαγιού, καταπολεμούν τον ιό της γρίπης. Εντάξτε το πράσινο τσάι στις καθημερινές σας συνήθειες και εμπλουτίστε το με λίγες σταγόνες λεμονιού ή μελιού. Μην βάλετε όμως γάλα αφού οι πρωτεΐνες του δεσμεύουν τις πολυφαινόλες και μειώνουν τη δράση τους.

honey

Μέλι: Το μέλι μπορεί να ανακουφίσει από τα συμπτώματα του κρυολογήματος. Επίσης έχει αντιβακτηριδιακές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις. Σύμφωνα με έρευνα, η κατανάλωση 4 κ.σ. μελιού ημερησίως μειώνει τη διάρκεια του κρυολογήματος κατά 2 ημέρες. Εσείς μπορείτε να αρκεστείτε στην κατανάλωση 1 κ.σ. μέλι την ημέρα.

Γιαούρτι: Τα γιαούρτια που περιέχουν προβιοτικά ή αλλιώς «φιλικά» βακτήρια προστατεύουν από τους ιούς και μειώνουν χρονικά τη διάρκεια του κρυολογήματος. Έρευνα έχει δείξει ότι η κατανάλωση προβιοτικών μειώνει το χρόνο που παραμένουμε άρρωστοι κατά 2 ημέρες. Επίσης, μειώνουν την ένταση των πονοκεφάλων και του βήχα. Επιλέξτε να καταναλώνετε γιαούρτια με προβιοτικά και συγκεκριμένα με στελέχη Lactobacillus casei και reuteri, καθώς είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι βελτιώνουν την αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τέλος, η καλή διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο ακόμη κι όταν αρρωστήσουμε. Μην παραλείπετε γεύματα γιατί το σώμα σας χρειάζεται ενέργεια για να ανακάμψει. Καταναλώστε τα απαραίτητα φρούτα και λαχανικά. Επίσης, ενυδατωθείτε επαρκώς καθώς υπάρχει ο κίνδυνος της αφυδάτωσης, ειδικά όταν έχετε πυρετό.

Από την Αστερία Σταματάκη Msc
Μsc στην Κλινική διατροφή
διαιτολόγος – διατροφολόγος

Διευθύντρια του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής
www.astamataki.gr
τηλ.6974881899 – 2106424200

Κάντε κι εσείς Like στη σελίδα μας στο facebook και μπείτε στην παρέα του womannow.gr

WOMANNOW.GR LOVES...