Με τι κρασί θα συνδυάσουμε το φαγητό μας;

f48be8ad4818cf4610d7d34127e5f2de

Υπάρχει κάτι πιο ωραίο για να περάσεις τα βράδια σου, από το να καλέσεις μερικούς καλούς φίλους και να πιείτε κρασάκι τρώγωντας; Ειδικά τώρα μάλιστα που ξεκινάει και η περίοδος των γιορτών! Ποιος είναι όμως ο ιδανικός συνδυασμός κρασιού και φαγητού; Τι μπορούμε δηλαδή να πιούμε με τα ζυμαρικά μας; Ή τι να φάμε με το Μοσχοφίλερό μας; Φυσικά και υπάρχουν πολλές απόψεις πάνω σ΄αυτό, εξάλλου οι προτιμήσεις κι ευαισθησίες των ανθρώπων ως προς τη γεύση, διαφέρουν. Παρ΄ολ΄αυτά το παιχνίδι του συνδυασμού παίζεται γύρω από τις 5 γεύσεις: Το αλμυρό, το γλυκό, το ξινό το πικρό και το umami *.

Μπορούμε να απολαμβάνουμε ένα κρασί ή ένα φαγητό από μόνα τους αλλά αν πετύχουμε ένα καλό συνδυασμό μεταξύ φαγητού και κρασιού μπορούμε να απογειώσουμε την απόλαυση. Αντίθετα επιλέγοντας έναν κακό συνδυασμό μπορεί να μην απολαύσουμε ούτε το κρασί ούτε το φαγητό.

Με τι κρασί θα συνδυάσουμε το φαγητό μας;

Αν και δεν υπάρχουν στάνταρ ‘μη’ και ‘πρέπει’ μπορούμε να αναφέρουμε κάποιες συμβουλές για να σας βοηθήσουμε να επιλέξετε το κρασί που θα πιείτε με το φαγητό σας.

  •         Εάν το φαγητό περιέχει γλυκύτητα καλό είναι να επιλέξουμε κρασί με κάποια ποσότητα σακχάρων (π.χ Κρέατα με γλυκόξινες σάλτσες με Gewurtzraminer)
  •         Τα φαγητά που έχουν αισθητή οξύτητα θέλουν κρασιά με υψηλή οξύτητα (π.χ Κοτόπουλο λεμονάτο με Sauvignon Blanc)
  •         Για καυτερά πιάτα προτιμήστε κρασιά με χαμηλό αλκοόλ κατά προτίμηση λευκά και αποφύγετε τα κόκκινα με πολλές τανίνες (π.χ ένα κοτόπουλο με κάρυ και ένα Γερμανικό ημίξηρο Riesling)
  •          Τα λιπαρά φαγητά αναζητούν κρασιά με υψηλή οξύτητα. (π.χ Τηγανιτά ψάρια με ένα Ασύρτικο Σαντορίνης)
  •           Πιάτα με πολύ umami προτιμούν φρουτώδη κρασιά και όχι με πολλές τανίνες**(π.χ παρμεζάνα με ένα ερυθρό κρασί όπως το Ιταλικό Dolcetto χαμηλό σε τανίνες)
  •           Για να ισορροπήσουμε την αλμύρα κάποιων φαγητών μπορούμε να επιλέξουμε γλυκά κρασιά (π.χ έντονα τυριά όπως το ροκφόρ με Port ή Μοσχάτο Σάμου)
  •           Για το ψάρι είναι ποιο ασφαλές να πάμε σε ένα λευκό κρασί. Αν όμως μας αρέσουν τα κόκκινα κρασιά επιλέγουμε ελαφριά κρασιά χωρίς πολλές τανίνες όπως ένα φρέσκο Aγιωργίτικο ή ένα Pinot Noir.
  •           Για τα ψητά κόκκινα κρέατα και το κυνήγι αν δεν συνοδεύονται με ‘ιδιαίτερες’ σάλτσες μπορούμε να επιλέξουμε με άνεση ένα κόκκινο κρασί με γεμάτο σώμα και τανίνες. (π.χ Φιλέτο μοσχαρίσιο στα κάρβουνα με Syrah)
  •           Τα επιδόρπια πρέπει να τα απολαμβάνουμε με γλυκά κρασιά. (π.χ σοκολάτα γάλακτος με Vinsanto Σαντορίνης)
  • Σε κλασσικές οινοπαραγωγικές περιοχές επιλέξτε να συνοδεύσετε τα τοπικά φαγητά με τοπικά κρασιά γιατί παραδοσιακά υπάρχει ο χρόνος να αναπτυχθούν γεύσεις που ταιριάζουν με το κρασί. Και να θυμάστε ότι όσο πιο πολύπλοκο είναι το κρασί, τόσο πιο δύσκολα θα βρείτε το κατάλληλο φαγητό. Με τα απλά κρασιά, θα βρείτε πιο εύκολα φαγητά για να τα απολαύσετε.

* Umami είναι η πέμπτη γεύση που μπήκε πρόσφατα στους γαστρονομικούς χάρτες. Είναι μια γεύση ‘νοστιμιάς’ που γίνεται πιο έντονη στα μαγειρεμένα φαγητά. Παραδείγματα φαγητών πλούσια σε umami είναι τα σπαράγγια τα μανιτάρια, η παρμεζάνα, τα αυγά και πολλά πιάτα της Γιαπωνέζικης κουζίνας.

** Οι τανίνες είναι φαινολικές ενώσεις που προέρχονται από τους φλοιούς και τα κουκούτσια των κόκκινων σταφυλιών και προσδίδουν την αίσθηση της στυφάδας και της ξηρότητας στα κόκκινα κρασιά.

Από τη Μαριάννα Μακρύγιαννη AIWS

Οινολόγος, WSET Diploma
[email protected]

WOMANNOW.GR LOVES...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ