10 τρόποι για να καταπολεμήσετε το άγχος

10 τρόποι για να καταπολεμήσετε το άγχος

Το άγχος είναι πια μέσα στη ζωή μας, ειδικά τα τελευταία χρόνια με την οικονομική κρίση, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι το αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους... Αγωνία, νευρικότητα, διαταραχές ύπνου, ταχυκαρδία, απογοήτευση, ματαίωση είναι μόνο μερικά απ΄αυτά που μπορεί να βιώνει κανείς σε περιόδους άγχους. Τι μπορούμε να κάνουμε όμως για να καταπολεμήσουμε το άγχος, που μας στερεί τη χαρά και να νιώσουμε πραγματικά καλά; 

1. Ασκηθείτε

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να διώξουμε το άγχος είναι η άσκηση. Έρευνες έχουν αποδείξει πως η αερόβια άσκηση, το περπάτημα, το τρέξιμο, το κολύμπι, το ποδήλατο, δρουν θεραπευτικά στο άγχος. 

2. Μάθετε να αναπνέετε

Όταν νιώθετε πολύ πιεσμένοι και το άγχος σας "πλακώνει" το στήθος, καθίστε αναπαυτικά σε μια καρέκλα ή ξαπλώστε στο κρεβάτι ή στο πάτωμα κι αρχίστε ν΄αναπνέετε από τη μύτη. Συγκεντρωθείτε στην αναπνοή σας. Αναπνεύστε αργά, κρατήστε για λίγο την αναπνοή σας κι εκπνεύστε ακόμη πιο αργά. Δώστε στον οργανισμό σας οξυγόνο και μετά από λίγη ώρα θα έχετε νιώσει καλύτερα.

3. Ζεσταθείτε 

Μια μελέτη αμερικανικού περιοδικού έδειξε πως η ζέστη βοηθά την έκκριση σεροτονίνης που είναι αναγκαία για τη ρύθμιση της διάθεσής μας. Έτσι σύμφωνα με τους επιστήμονες το ιδανικό που μπορείτε να κάνετε όταν νιώθετε άγχος είναι να κάνετε για λίγη ώρα σάουνα, χαμάμ, υδρομασάζ ή ένα ζεστό αφρόλουτρο. 

4. Περπατήστε στη φύση 

Η επαφή μας με τη φύση καταπολεμά το άγχος. Το πανεπιστήμιο του Στανφορντ ζήτησε από 60 άτομα να λάβουν μέρος στη μελέτη του. Οι μισοί πήγαν μια βόλτα με τα πόδια στη φύση για περίπου 50 λεπτά και οι άλλοι μισοί πήγαν βόλτα στην πόλη. Τελικώς, εκείνοι που είχαν καταπολεμήσει το άγχος ήταν όσοι είχαν περπατήσει στη φύση. Επίσης όταν περνάμε χρόνο στη φύση, σταματάμε να σκεφτόμαστε και να υπεραναλύουμε τα πάντα, που μας χαλούν τη διάθεση.

5. Διαλογιστείτε 

Δεν χρειάζονται πολλές συστάσεις και λόγια για τον διαλογισμό που είναι στην κορυφή όσων καταπολεμούν το άγχος. Αρκεί να κάνουμε κάθε μέρα διαλογισμό για περίπου 30 λεπτά. Επίσης η γιόγκα είναι μια τέλεια μορφή άσκησης και διαλογισμού που συμβάλλει φοβερά στην καταπολέμηση του άγχους.

6. Πιείτε χαμομήλι

Αν νιώθετε εκνευρισμό, το χαμομήλι θα σας χαλαρώσει και ξέρετε γιατί; Γιατί περιέχει απιγενίνη, μια ουσία που συνδέεται με τους ίδιους υποδοχείς στον εγκέφαλο όπως τα φάρμακα κατά του άγχους. Μάλιστα, έχει αποδειχθεί ότι αν καθημερινά πίνετε χαμομήλι, μετά από λίγους μήνες θα έχετε καταπολεμήσει και το άγχος.

7. Ακούστε μουσική 

Κλείστε για λίγη ώρα τα τηλέφωνα και βάλτε χαλαρωτική μουσική. Και μόνο λίγος χρόνος με τον εαυτό σας, ακούγοντας μουσική ή ήχους της φύσης θα σας κάνει να νιώθετε πολύ καλύτερα.

8. Κοιμηθείτε καλά 

Η έλλειψη ύπνου οδηγεί σε διαταραχές άγχους, νευρικότητα ακόμη και κατάθλιψη. Αν δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε βρείτε τρόπους για να δημιουργήσετε τις ιδανικές συνθήκες ύπνου και μην σηκωθείτε από το κρεβάτι αν δεν έχετε συμπληρώσει 8 ώρες.

9. Πάρτε μια πολυβιταμίνη 

Εξαιτίας του άγχους ή της κακής διατροφής, παρατηρείται έλλειψη πολλές φορές στον οργανισμό μας διάφορων θερπτικών συστατικών και βιταμινών κι έτσι νιώθουμε κουρασμένοι ή άκεφοι. Μια πολυβιταμίνη λοιπόν που σίγουρα έχει και βιταμίνη Β, θα βοηθήσει πολύ.

10. Πιείτε νερό 

Ξέρετε πως πολλές φορές αισθανόμαστε ανήσυχοι όταν διψάμε; Την επόμενη φορά λοιπόν που θα νιώσετε ανησυχία και νευρικότητα, πιείτε ένα μεγάλο ποτήρι νερό. Και φυσικά, όλη μέρα πρέπει να πίνετε νερό! 

Θέλετε κι άλλα άρθρα για καλύτερη ζωή, αυτοβελτίωση, διατροφή, άσκηση, στυλ; Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook, γιατί κάθε μέρα κάτι νέο έχουμε για σας! 

WOMANNOW.GR LOVES...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ