10 tips για να βελτιώσετε την όρασή σας

eyes2

1. Προσέξτε το βάρος σας
Όλο και περισσότερες μελέτες συνδέουν την παχυσαρκία με τις βασικές αιτίες της απώλειας όρασης: το γλαύκωμα, την σχετιζόμενη με τη γήρανση εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και τον καταρράκτη. Ένα παχύσαρκο άτομο έχει μέχρι και 80 φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξει διαβήτη, ο οποίος με τη σειρά του προκαλεί απώλεια όρασης, από ένα άτομο με φυσιολογικά κιλά. Αντίστοιχα, ο κίνδυνος ενός υπέρβαρου ατόμου να εμφανίσει καταρράκτη είναι διπλάσιος από ένα άτομο που προσέχει το βάρος του.

2. Κοιτάξτε πέρα από τα... καρότα
Όλοι έχουμε ακούσει πόσο καλό κάνουν στην όραση τα καρότα, όμως υπάρχουν κι άλλα στοιχεία που μπορούμε να βάλουμε στη διατροφή μας για να έχουμε... τα μάτια μας δεκατέσσερα. Τα αντιοξειδωτικά συντελούν σημαντικά στην βέλτιστη της υγείας των ματιών, εξίσου ευεργετικές όμως είναι ουσίες όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη. Τις βρίσκουμε σε σκουρόχρωμα φρούτα και λαχανικά όπως το σπανάκι και τα δαμάσκηνα, που λειτουργούν ως φυσικά γυαλιά ηλίου, βοηθώντας μας να φιλτράρουμε επιβλαβείς μορφές φωτός ενώ μας προστατεύουν από την ωχρά κηλίδα (το κεντρικό μέρος του αμφιβληστροειδούς).

3. Κάντε γιόγκα στα μάτια σας
Φροντίζουμε να γυμνάζουμε το σώμα μας για να το κρατάμε σε καλή κατάσταση, παραμελούμε όμως τα μάτια μας. Κάντε την ακόλουθη άσκηση. Κινήστε τα μάτια σας με τη φορά του ρολογιού χωρίς να τα πιέζετε ιδιαίτερα και χωρίς πολλή ένταση. Στη συνέχεια δοκιμάστε με την αντίθετη φορά. Επαναλάβετε δύο φορές σε κάθε κατεύθυνση και μετά ανοιγοκλείστε τα μάτια σας μερικές φορές. Κλείστε τα μάτια σας για λίγο και χαλαρώστε.

4. Προσέξτε την υγιεινή τους
Τα κόκκινα μάτια είναι σημάδι επιπεφυκίτιδας, η οποία μπορεί να προκληθεί είτε από ερεθισμό λόγω χημικών, είτε από αλλεργία είτε από βακτηριακή ή άλλη μόλυνση. Το πρώτο αμυντικό βήμα που πρέπει να κάνετε είναι να μην μοιράζεστε την πετσέτα σας, να πλένετε τα χέρια σας συχνά και να προσπαθείτε να μην τρίβετε τα μάτια σας. Μόλις δείτε ότι το πρόβλημα υποχωρεί αποφύγετε να χρησιμοποιείτε μάρκαρα ή άλλα καλλυντικά που μπορούν να προκαλέσουν εκ νέου μόλυνση. Όσοι φοράτε φακούς επαφής, ακολουθείτε πιστά όλες τις οδηγίες.

5. Σταματήστε το κάπνισμα
Σύμφωνα με έρευνα, οι καπνιστές έχουν 47% περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν εκφύλιση της ωχράς κηλίδας σε σχέση με τους μη καπνιστές και μάλιστα 5 χρόνια νωρίτερα από τους τελευταίους. Οι καπνιστές έχουν επίσης αυξημένο κίνδυνο να αναπτύξουν καταρράκτη ενώ ίσως δυσκολευθούν στην διάκριση των χρωμάτων αφού η νικοτίνη δρα σαν δηλητήριο στο οπτικό νεύρο.

6. Φοράτε γυαλιά ηλίου σε κάθε εποχή
Το να αφήνετε τα μάτια σας εκτεθειμένα στον ήλιο, ακόμη και το χειμώνα, μπορεί μακροπρόθεσμα να τα βλάψει. Έρευνα του πανεπιστημίου του Ουισκόνσιν έδειξε ότι οι άνθρωποι που εξέθεταν τα μάτια τους στον ήλιο για πέντε ή περισσότερες ώρες τη μέρα κατά την εφηβεία ή στις αρχές της ενήλικης ζωής του διπλασίαζαν τον κίνδυνο να αναπτύξουν αργότερα εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Και φυσικά να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί απέναντι στην ποιότητα του φακού: σε καμία περίπτωση μην τη θυσιάζετε εις βάρος του στιλ.

7. Χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή με μέτρο
Σύμφωνα με το Hazards Centre του Λονδίνου, περισσότερο από το 70% των ατόμων που εργάζονται μπροστά σε οθόνη υπολογιστή για πάνω από έξι ώρες την ημέρα, αντιμετωπίζει προβλήματα όρασης. Η εκτεταμένη χρήση του υπολογιστή ξηραίνει τα μάτια και μειώνει την οπτική μας ικανότητα. Αν είστε υποχρεωμένοι να κάθεστε πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή, κάντε συχνά διαλείμματα και φροντίστε να κλείνετε τακτικά τα μάτια σας για μερικά δευτερόλεπτα ώστε αυτά υγραίνονται.

8. Ελέγξτε την όρασή σας
Ακόμη κι αν από παιδί είχατε τέλεια όραση, χρειάζεται να ελέγχεται τα μάτια σας και να μην επαναπαύεστε. Συνήθως, η όρασή μας αρχίζει να χειροτερεύει στα τέλη της τέταρτης δεκαετίας της ζωής μας (μετά τα 35 δηλαδή). Αν πασχίζετε να διαβάσετε μια πινακίδα ή τα νούμερα της τηλεφωνικής ατζέντας σας, ίσως είναι η στιγμή για μια εξέταση. Μετά τα 45 καλό θα ήταν να το επαναλαμβάνετε κάθε δύο χρόνια.

9. Εισπνεύστε... γιασεμί
Μπορεί να σας φαίνεται παράξενο αλλά η εισπνοή αιθέριου ελαίου γιασεμιού μπορεί να βελτιώσει την ικανότητά μας να επικεντρώσουμε την οπτική προσοχή μας και να δούμε κάτι καλύτερα. Κι αυτό γιατί το άρωμα του γιασεμιού προκαλεί κύματα στο μπροστινό μέρος του εγκεφάλου μας, το οποίο διεγείρει την εγρήγορση και μας βοηθάει να βλέπουμε τα πράγματα με μεγαλύτερη ακρίβεια.

10 . Σηκωθείτε από τον καναπέ
Τα μάτια μας, προκειμένου να παραμένουν υγιή, χρειάζονται οξυγόνο. Η αερόβια άσκηση μπορεί να βελτιώσει τις προμήθειες οξυγόνου στο οπτικό νεύρο και να μειώσει την πίεση στα μάτια μας. Ερευνητές του πανεπιστημίου του Ουισκόνσιν διαπίστωσαν ότι εκείνοι που αθλούνται έχουν 70% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν εκφύλιση της οχράς κηλίδας από όσους κάνουν καθιστική ζωή.

WOMANNOW.GR LOVES...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ