6 τρόποι για ν΄αντιμετωπίσετε το άγχος του παιδιού σας

mamy3Άγχος και παιδί; Πόσο ταιριαστές μπορεί να είναι αυτές οι δυο λέξεις; Κι όμως στην σημερινή εποχή που όλα είναι τόσο απαιτητικά και τα παιδιά μας δεν θα μπορούσαν να μείνουν έξω από αυτό. Ίσως είναι οι υπερβολικές απαιτήσεις που έχουμε ως γονείς από τα παιδιά μας, το βαρύ καθημερινό πρόγραμμα και φυσικά το δικό μας άγχος, που τα παιδιά το νιώθουν και το... ρουφούν σαν σφουγγάρια. Για να δούμε, τι μπορούμε να κάνουμε για ν΄αντιμετωπίσουμε το άγχος του παιδιού μας και ιδανικά να το... εξαφανίσουμε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: 10 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΗΡΕΜΗΣΕΤΕ ΤΟ ΘΥΜΩΜΕΝΟ ΣΑΣ ΠΑΙΔΙ

1. Μην υποβαθμίζετε το συναίσθημα του παιδιού σας

Μπορεί να ακούσετε το παιδί σας να σας λέει πως νιώθει δυσάρεστα επειδή  θα πάρει μέρος στη θεατρική παράσταση του σχολείου, ή επειδή γράφει διαγώνισμα, ή ακόμη κι επειδή δεν ξέρει κανέναν στο πάρτι του γιου της φίλης σας που είστε καλεσμένοι. Μην βιαστείτε να του πείτε "Μα είναι δυνατόν; Τι είναι αυτά που λες;", γιατί αυτό είναι το συναίσθημά του. Δεν μπορείτε να το κάνετε να νιώσει καλύτερα επειδή για εσάς δεν είναι σοβαρό. Μην το υποβαθμίζετε. Αν πρόκειται για ένα διαγώνισμα, μιλήστε του για το πόσο βασική είναι η καλή προετοιμασία. Αν έχει προετοιμαστεί καλά και νιώθει αγωνία, πείτε του να ξεκουραστεί, παίξτε μαζί του ένα παιχνίδι που θα το χαλαρώσει, δοκιμάστε ένα ζεστό μπάνιο. Και μόνο που εκφράζει το άγχος και την αγωνία του, σημαίνει πως σας εμπιστεύεται, θα προτιμούσατε να μην σας το έλεγε καθόλου; Το μοιράζεται μαζί σας για να το αγκαλιάσετε, για να νιώσει προστατευμένο. Αυτό κάντε λοιπόν!

2. Θυμηθείτε πως είσαστε εσείς στην ηλικία του

Αν πάτε το χρόνο πίσω και θυμηθείτε τις δικές σας αγωνίες και ανησυχίες σίγουρα θα βρείτε πολλά κοινά. Το ότι τώρα δεν σας γεμίζει άγχος ένα διαγώνισμα, ή ο πρώτος χορός με ένα αγόρι επειδή έχετε σοβαρότερα... προβλήματα όπως το να πληρώσετε φόρους και λογαριασμούς δεν σημαίνει πως εκείνο το άγχος ήταν... άκυρο. Κάθε ηλικία έχει τις δικές της αγωνίες. Μοιραστείτε με το παιδί σας τους δικούς σας φόβους όταν είσαστε στην ηλικία του και διηγηθείτε του πώς νιώθατε, πώς βιώνατε κάθε τι καινούργιο που σας γέμιζε άγχος και στο τέλος, γιατί όχι, διακωμωδήστε το!Μπείτε στη θέση του, μόνο έτσι θα καταλάβετε πώς νιώθει.

3. Αναγνωρίστε το συναίσθημα του παιδιού κι αποδεχθείτε το

Με το να πείτε "Δεν υπάρχει λόγος να φοβάσαι γι αυτό" ή "είσαι μεγάλος τώρα" ή ακόμη χειρότερα "φοβούνται οι άντρες;" το μόνο που πετυχαίνετε είναι να κάνετε το παιδί σας να "θάβει" τα συναισθήματά του. Μπορεί να μεγαλώσαμε κάπως έτσι όλοι εμείς, αλλά οι γονείς μας δεν είχαν τις γνώσεις για να κάνουν κάτι διαφορετικό. Αυτό λοιπόν που πρέπει να πούμε σ΄ένα αγχωμένο παιδί είναι φράσεις όπως " Καταλαβαίνω πως είσαι αγχωμένος/η. Ξέρω πως αισθάνεσαι, το έχω νιώσει πολλές φορές αυτό το συναίσθημα". Μετά από αυτό μπορείτε να ξεκινήσετε μια κουβέντα, που θα λειτουργήσει χαλαρωτικά για το παιδί σας που πλέον δεν θα νιώθει πως κρίνεται αρνητικά επειδή απλώς έχει ανθρώπινα συναισθήματα...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ;

4. Εξηγήστε στο παιδί σας ότι το να νιώθει άγχος, αγωνία ή φόβο είναι φυσιολογικό και μερικές φορές λειτουργεί θετικά.

Όταν δώσετε στο παιδί σας να καταλάβει πως αυτό που νιώθει είναι απολύτως φυσιολογικό και μάλιστα πολλές φορές το προστατεύει, σίγουρα θα νιώσει καλύτερα. Τι σημαίνει πως τέτοια συναισθήματα προστατεύουν; Εξηγήστε του με απλά παραδείγματα."Αν βρίσκεσαι μπροστά σε έναν γκρεμό, ο φόβος σου δεν θα σε αφήσει να πέσεις, γιατί θα κάνεις πίσω κι έτσι θα σωθείς". Ή "Το άγχος μερικές φορές, μας κινητοποιεί για να γινόμαστε καλύτεροι. Αν μάθεις  λοιπόν καλύτερα το μάθημά σου, ή τα λόγια για το θεατρικό θα γίνεις καλύτερος/η". Στο τέλος, ακουμπήστε τα χέρια του στην καρδιά του και χαϊδέψτε την. Πείτε του πόσο πολύ το αγαπάτε και θα δείτε πως μ΄έναν μαγικό τρόπο θα ηρεμήσει!

5. Μην βάζετε ταμπέλες στα παιδιά

"Είναι φοβιτσιάρης", "Αγχώνεται εύκολα, θα του περάσει" είναι μερικές φράσεις που ακούμε συχνά από γονείς να λένε σε φίλους ή γνωστούς για το παιδί τους, ενώ αυτό είναι μπροστά. Και δεν είναι μόνο πως το παιδί το ακούει αυτό, αλλά και πως οι γονείς το αντιμετωπίζουν έτσι. Με αυτό τον τρόπο λοιπόν, το παιδί μαθαίνει πως φοβάται, άρα παύει να παλεύει τον φόβο του. Θεωρεί πως δεν μπορεί να τον ξεπεράσει ποτέ. Άρα το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι ν΄αντιμετωπίζετε κάθε στιγμή του παιδιού σας, σα να είναι μοναδική. Για μια στιγμή φοβήθηκε ή αγχώθηκε. Δεν σημαίνει πως έτσι θα είναι η υπόλοιπη ζωή του. Εκτός κι αν εσείς δεν το αφήσετε να ζήσει αλλιώς...

6. Πάψτε να είστε εσείς αγχωμένοι

Ένας αγχωμένος γονιός μεγαλώνει ένα αγχωμένο παιδί. Φυσικά και θέλετε το καλύτερο για εκείνο, όμως μήπως μερικές φορές είστε υπερβολική; Μήπως έχετε περισσότερες απαιτήσεις απ΄αυτό που αντέχει το παιδί σας; Παρατηρήστε το, μειώστε του τις υποχρεώσεις αν δεν έχει χρόνο να χαλαρώσει, καθησυχάστε το για τους βαθμούς και δώστε σημασία μόνο στην προσπάθεια που καταβάλλει. Αυτήν επιβραβεύστε! Χαλαρώστε κι εσείς η ίδια. Οι οικονομικές απαιτήσεις, ο λιγοστός ελεύθερος χρόνος σας δημιουργούν κι εσάς άγχος και νευρικότητα. Το παιδί όμως αυτό δεν το ξέρει κι απλώς αναπαράγει συμπεριφορές. Θυμηθείτε πως η ζωή με το παιδί δεν είναι αγώνας δρόμου για την επιτυχία. Είναι ένα ταξίδι στην αγάπη. Μόνο αυτό είναι που χρειάζεται!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΑΨΕΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΕ ΝΑ ΕΙΣΤΕ Η ΤΕΛΕΙΑ ΜΑΜΑ 

WOMANNOW.GR LOVES...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ