Πώς υποστηρίζουμε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες;

kidsΤα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, είναι παιδιά με Φυσιολογική Νοημοσύνη (ορισμένα μάλιστα είναι και ιδιαίτερα χαρισματικά, “gifted children”) αλλά εξαιτίας κάποιας νευρολογικής διαφοροποίησης που έχει ο εγκέφαλος αποκωδικοποιούν πληροφορίες διαφορετικά, επεξεργάζονται και οργανώνουν πληροφορίες διαφορετικά, μαθαίνουν διαφορετικά από το γενικό πληθυσμό.

Εξαιτίας αυτής της διαφορετικότητας λοιπόν τα παιδιά αυτά, στιγματίζονται και απομονώνονται στο σχολικό χώρο και από τον κοινωνικό περίγυρο.
Συχνά, από άγνοια, δίνονται σε αυτά τα παιδιά διάφοροι αρνητικοί χαρακτηρισμοί «ταμπέλες», που όχι μόνο στιγματίζουν τα παιδιά αλλά και θίγουν την προσωπικότητα τους, και ακόμα περισσότερο επηρεάζουν την μελλοντική ακαδημαϊκή και ψυχολογική τους ισορροπία. Ακόμα περισσότερο, αν αυτά τα παιδιά βρίσκονται στην ηλικία της εφηβείας, που από μόνη της είναι μια δύσκολη μεταβατική ηλικία. Σε αυτή την ηλικία είναι ακόμα πιο δύσκολο το παιδί να αντιμετωπίσει τα εφηβικά του προβλήματα και ταυτόχρονα μαθησιακές δυσκολίες & ΔΕΠΥ. Συχνά βιώνει απόρριψη και έτσι μπορεί να αναπτύξει ακόμα πιο χαμηλή εικόνα για τον εαυτό & έλλειψη πίστης στην προσωπικότητα και τις δυνατότητες του.

ΠΡΟΦΙΛ Παιδιών με ΔΕΠΥ & ΜΔ

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ εμφανίζουν στο σχολείο χαμηλή σχολική επίδοση, αδυναμία προσαρμογής στο σχολικό χώρο, κοινωνικά και ακαδημαϊκά, και μερικές φορές παρουσιάζουν αντικοινωνική συμπεριφορά.
Εσωτερικοποιούν την εικόνα που έχουν οι άλλοι γι' αυτά, αποκτούν μία χαμηλή αυτοπεποίθηση και υιοθετούν αντικοινωνική συμπεριφορά που εμφανίζεται είτε σε μορφή:
Α) βίαιας, επιθετικής συμπεριφοράς
Β) καταθλιπτικής συμπεριφοράς, (ανάγκη για απομόνωση).
Και οι δύο συμπεριφορές υποδηλώνουν αδυναμία κοινωνικής και ακαδημαϊκής προσαρμογής).
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι οι δυο συμπεριφορές είναι ΜΑΣΚΕΣ που χρησιμοποιούν τα παιδιά για να κρύψουν τον αληθινό τους εαυτό. Τα παιδιά αυτά χρησιμοποιούν αυτές τις μάσκες για να κρύψουν τα αληθινά συναισθήματα που βιώνουν και δεν τολμούν να εκφράσουν.

Ειδικά όταν τα παιδιά αυτά φτάσουν στην εφηβεία, όπου από μόνη της σαν ηλικία λειτουργεί σαν Μεγεθυντικός Φακός των αδύνατων χαρακτηριστικών του παιδιού, ο εσωτερικός πόνος μεγαλώνει και μαζί με αυτόν μεγαλώνουν οι δυσκολίες και τα κενά & η χρήση των «μασκών».

Στην πραγματικότητα αυτά τα παιδιά είναι έξυπνα, με πολλές δυνατότητες ψυχολογικής και ακαδημαϊκής ανάπτυξης, που εάν οι ακαδημαϊκές και προσωπικές ικανότητες τους, ή και αδυναμίες τους είχαν διαγνωστεί νωρίτερα και τους είχε δοθεί ένα ειδικό ακαδημαϊκό πρόγραμμα και κατάλληλη ψυχολογική τόνωση, θα μπορούσαν να είχαν αναπτυχθεί σε πολύ πετυχημένα ακαδημαϊκά και προσωπικά άτομα. Σε αντίθετη περίπτωση τα παιδιά αυτά αναπτύσσουν τον φαύλο κύκλο των παιδιών με ΔΕΠΥ & Μ.Δ.

ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ μπαίνουν στην εφηβεία αποδυναμωμένα, με ακαδημαϊκά κενά, χαμηλή αυτοπεποίθηση και εμφανίζονται στην τάξη και στο σπίτι σαν αδιάφορα, απομονωμένα, ή/και ανήσυχα, άτακτα, θυμωμένα (ΜΑΣΚΑ). Αυτά τα παιδιά στο παρελθόν έχουν πιεστεί πολύ από το ακαδημαϊκό σύστημα και τις απαιτήσεις, που δεν τους καλύπτουν τις αληθινές τους ακαδημαϊκές & ψυχολογικές ανάγκες. Πολλά από αυτά τα παιδιά έχουν οδηγηθεί σε ακαδημαϊκό και ψυχολογικό αδιέξοδο, ΦΑΥΛΟ ΚΥΚΛΟ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ & ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗΣ.

Τι μπορούμε να κάνουμε σαν γονείς, καθηγητές, σύμβουλοι να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά:

1.Να σπάσουμε τον Φαύλο Κύκλο της ΔΕΠΥ, Μ.Δ. που βιώνουν τα παιδιά
2.Να κατανοήσουμε την φύση της ΔΕΠΥ, όχι σαν μια αναπηρία, αλλά σαν μία σεβαστή διαφορετικότητα
3.Να επιτρέψουμε και να βοηθήσουμε το παιδί να αναπτυχθεί ακαδημαϊκά, ψυχολογικά, και κοινωνικά
4.Να προσφέρουμε στα παιδιά:
α)Έγκαιρη και σωστή διάγνωση της μαθησιακής δυσκολίας με σωστά διαγνωστικά tests από σωστούς επαγγελματίες
β)Γραπτή αξιολόγηση των δυνατών και αδύνατων σημεία του παιδιού
γ)Σωστή και συστηματική ακαδημαϊκή υποστήριξη
δ)Ψυχολογική υποστήριξη στα παιδιά, στους γονείς και καθηγητές
ε)Κοινωνική Ένταξη

Τότε η Μαθησιακές Δυσκολίες & ΔΕΠΥ, όχι μόνο δεν θα γίνουν εμπόδια αλλά θα γίνουν ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ για ανάπτυξη θα γίνουν ΔΩΡΑ ("The Gift of Dyslexia" by Ronald Davis).

Σαν Σύμβουλοι, Ψυχολόγοι, Δάσκαλοι , Ειδικοί Εκπαιδευτικοί & Γονείς, μπορούμε να σταθούμε δίπλα σε αυτά τα παιδιά, ψυχολογικά, κοινωνικά & ακαδημαϊκά και να τα εμπνεύσουμε:
1.Να τα βοηθήσουμε να καλλιεργήσουν τις πραγματικές ικανότητές
2.Να σχεδιάσουμε ένα ειδικό ακαδημαϊκό πρόγραμμα αντιμετώπισης δυσκολιών,
3.Να τονώσουμε την πίστη στον εαυτό τους και στις ικανότητές τους

Μόνο με την διαρκή Υποστήριξη, Ψυχολογική Συμβουλευτική και σωστή Ακαδημαϊκή Παρέμβαση, μπορούν αυτά τα παιδιά να ξεκλειδώσουν τους θησαυρούς που έχουν στην ψυχή και στο μυαλό τους & να καλλιεργούν τα μοναδικά τους ταλέντα και να αναπτύσσουν το μοναδικό ψυχολογικό και ακαδημαϊκό τους εαυτό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: 4 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ, ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ

H Τζίνα Γ. Θανοπούλου, Ed.M., M.A., HARVARD University είναι Ψυχο – Εκπαιδευτική σύμβουλος παιδιών, εφήβων, ενηλίκων, ζευγαριών και οικογένειας. Επίσης έχει εξειδίκευση σε γυναικεία θέματα, εικόνας σώματος, αυτοπεποίθησης και διατροφικές Διαταραχές. Είναι μέλος του Harvard Club of Greece, Σύλλογος Αποφοίτων του Παν. Harvard στην Ελλάδα (Harvard Alumni Association , HAA), έγκριτο μέλος της Ελληνικής εταιρείας  συμβουλευτικής ΕΕΣ και μέλος του Δ.Σ. Eπίσης είναι μέλος της Ευρωπαϊκής εταιρείας Συμβουλευτικής & της Αμερικανικής Εταιρείας Ψυχολογίας, American Psychological Association APA, από το 1996. Ήταν 16 χρόνια Διευθύντρια του Κέντρου Συμβουλευτικής του International School of Athens, (ISA) & μέλος του Executive Committe. 

ATHENS MEDICAL PARTNERS , Κηφισίας 332, τηλ.: 210 – 6838241 / 210- 6834639 / Κινητό: 00 30 6945541188

Email: ginagthanopoulou@gmail.com ginathanopoulou@post.harvard.edu

WOMANNOW.GR LOVES...