Φοβάστε τα αεροπλάνα;

2603dbbace8c6abe04f0b866dc01e736Χάρη σε αυτά, ο προσωπικός μας παράδεισος απέχει μόλις λίγα λεπτά. Κι όμως, για πολλούς ανθρώπους ο φόβος για τα αεροπλάνα έχει τη δύναμη να τους στερεί στιγμές απόλαυσης και μαγείας. Υπάρχει τρόπος να τον αντιμετωπίσουμε;

Είναι στατιστικά αποδεδειγμένο: αν και το αεροπλάνο θεωρείται ως το πλέον ασφαλές μέσο μετακίνησης, ανά τρεις επιβάτες του, τουλάχιστον ένας δεν θέλει να βρίσκεται εκεί. Η σύνθετη λειτουργία του όσο και ο περιορισμένος χώρος εντείνουν την ένταση της φοβίας. Όλα αυτά όμως μπορούν να γιγαντώσουν μια φοβία, όχι όμως να τη δημιουργήσουν. Η αίσθηση του τελεσίδικου και της απώλειας του ελέγχου είναι αυτή που μας κάνει ότι βρισκόμαστε στο στόμα του λύκου. Ο φόβος απέναντι σε μια απειλή προέρχεται από το εάν μπορούμε να προβλέψουμε τι θα συμβεί ή αν μπορούμε να παρέμβουμε σε αυτό. Σε ένα πλοίο δεν υπάρχει δυνατότητα πρόβλεψης, αλλά μπορούμε να βρούμε ένα σωσίβιο ή μια λέμβο για να σωθούμε. Στο αεροπλάνο, όμως, αισθανόμαστε έρμαια της μοίρας: νιώθουμε ανήμποροι να κάνουμε το οτιδήποτε, δεν έχουμε κανένα έλεγχο πάνω στη ζωή μας. Οι άνθρωποι που φοβούνται περισσότερο τα αεροπλάνα είναι συνήθως εκείνοι που θέλουν να προβλέπουν τα πάντα, να ελέγχουν τη ζωή τους και τις ζωές των άλλων – ο έλεγχος είναι γι' αυτούς κομβικής σημασίας. Άλλοι, πάλι, εκδηλώνουν τη φοβία μόλις γίνουν γονείς είτε επειδή έχουν πολύ έντονο το αίσθημα ευθύνης είτε επειδή η πίεση που τους ασκεί η γονεϊκότητα αποκαλύπτει τα ευάλωτα σημεία τους.
Εάν στην προοπτική μιας πτήσης το άγχος και η δυσφορία σας προκαλούν έναν παράλογο και ανεξέλεγκτο πανικό, ίσως είναι καιρός, αντί να παγώνετε μπροστά στον φόβο του θανάτου, να προσπαθήσετε να κερδίσετε το φόβο που σας εμποδίζει να ζήσετε τη ζωή σας όπως τη θέλετε.

Τι να κάνετε:

  1.  Πετάξτε συχνότερα :Εξοικειωθείτε με την εμπειρία των πτήσεων, επιλέγοντας το αεροπλάνο ως το μέσο για να κάνετε ένα ταξίδι.
  2. Μοιραστείτε το... φόβο:  Φροντίστε να ταξιδεύετε πάντα με κάποιον δικό σας, κατά προτίμηση πιο έμπειρο στα ταξίδια με αεροπλάνο και μοιραστείτε τις σκέψεις σας μαζί του.
  3. Αφήστε πίσω σας τις αρνητικές σκέψεις: Προσπαθείτε να αποβάλλετε τις δυσάρεστες σκέψεις, σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια της πτήσης υπάρξουν αναταράξεις. Μπορεί να σας αγχώνουν αλλά σπάνια δημιουργούν αρνητικά προβλήματα.
  4. Αποσπαστείτε: Όταν νιώσετε ότι σας καταλαμβάνουν αρνητικά συναισθήματα, επικεντρωθείτε σε ό,τι συμβαίνει στην καμπίνα γύρω σας ώστε να ξεχαστείτε. Εναλλακτικά, ακούστε μουσική, διαβάστε ένα βιβλίο ή μιλήστε με τον διπλανό σας.
  5. Αποφύγετε τη χρήση ηρεμιστικών χαπιών ή αλκοόλ: «Λύσεις» τέτοιου είδους οδηγούν σε έναν φαύλο κύκλο, αφού όχι μόνο δεν καταπολεμούν τη φοβία αλλά να ενέχουν και τον κίνδυνο αν όχι της σωματικής, σίγουρα της ψυχικής εξάρτησης από αυτές τις ουσίες. Εάν όμως παρά τις προσπάθειες να καταπολεμήσετε τη φοβία σας, βλέπετε ότι αυτή επιμένει, μην διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού.

WOMANNOW.GR LOVES...