Διατροφή και γυναικεία γονιμότητα

14516a1882daa02f3de835dcefdbd849Στις μέρες μας, αρκετές γυναίκες αντιμετωπίζουν προβλήματα γονιμότητας. Η διατροφή μπορεί να επηρεάσει, στο βαθμό που της αναλογεί, τη γονιμότητα. Πολλές έρευνες μάλιστα έχουν γίνει για τη μελέτη της επίδρασης των διατροφικών παραγόντων στη γυναικεία γονιμότητα. Οι ερευνητές κατέληξαν ότι ένα συγκεκριμένο μοντέλο διατροφής προστατεύει τις γυναίκες από διαταραχές στην ωορρηξία

, που θεωρείται και κύριο αίτιο για υπογονιμότητα.

Τι πρέπει να κάνετε:

• Καταρχήν πρέπει να διατηρείτε ένα σωστό σωματικό βάρος με Δείκτη Μάζας Σώματος από 20 έως 24,9. Γυναίκες με πολύ χαμηλό ή υψηλό σωματικό βάρος παρουσιάζουν προβλήματα ωορρηξίας.

• Καταναλώστε ¨καλούς¨ υδατάνθρακες και βγάλτε τους επεξεργασμένους από τη διατροφή σας. Καταναλώστε με λίγα λόγια προϊόντα δημητριακών ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά. Η επιλογή υδατανθράκων τροφίμων πλούσιων σε φυτικές ίνες που απορροφούνται πιο αργά μπορεί να αυξήσει τη γονιμότητα μέσω του ελέγχου της γλυκόζης στο αίμα και των επιπέδων της ινσουλίνης.

• Αντικαταστήστε τα κορεσμένα λιπαρά οξέα από μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Τα ακόρεστα λιπαρά οξέα μειώνουν την ινσουλινοαντίσταση και έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Καταναλώστε ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς, λιπαρά ψάρια.

• Επιλέξτε φυτικές πρωτεΐνες και αντικαταστήστε με αυτές μέρος των ζωικών πρωτείνων. Βάλτε στα γεύματά σας όσπρια, καρπούς, σόγια.

• Επιλέξτε παχιά γαλακτοκομικά προϊόντα όπως πλήρες γάλα, γιαούρτι ακόμα και παγωτό παρασκευασμένο από πλήρες γάλα. Η κατανάλωση 2 μερίδων γαλακτοκομικών προϊόντων πλούσιων σε λιπαρά ημερησίως φαίνονται να βοηθούν στην αύξηση της γονιμότητας.

• Λάβετε σίδηρο μέσα από φυτικές τροφές. Η κατανάλωση φυτικών τροφών πλούσιων σε σίδηρο , όπως φασόλια, εμπλουτισμένα ολικής άλεσης δημητριακά, φακές, φαίνεται να βοηθάει τις γυναίκες.

• Μειώστε την πρόσληψη καφεΐνης. Μελέτες που έγιναν έδειξαν ότι γυναίκες που κατανάλωναν πολύ καφέ, δηλαδή πάνω από 5 φλιτζάνια ημερησίως καθυστέρησαν να συλλάβουν κατά 9 μήνες σε σύγκριση με γυναίκες που κατανάλωναν λιγότερο καφέ.

Από την Αστερία Σταματάκη Msc
Μsc στην Κλινική διατροφή
διαιτολόγος – διατροφολόγος

Διευθύντρια του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής
www.astamataki.gr
τηλ.6974881899 – 2106424200

 

WOMANNOW.GR LOVES...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ