Δείξτε την αγάπη σας (χωρίς να τον πνίξετε)

couple in love sostoΤο μόνο που -λέμε ότι- θέλουμε είναι να κρατήσουμε τη σπίθα δυνατή. Μερικές φορές όμως η έκφραση της αγάπης μας μπορεί να τροφοδοτείται από ιδιοτελείς ή ναρκισσιστικές παρορμήσεις. Οι ψυχαναλυτές συμφωνούν ότι υπάρχει μια σκοτεινή πλευρά στην επιθυμία μας να φροντίζουμε ο ένας τον άλλο.

Το υποσυνείδητό μας επικοινωνεί αυτό που πραγματικά αισθανόμαστε και ο σύντροφός μας μπορεί να αγανακτήσει από τον συναισθηματικό εκβιασμό στον οποίο τον επιβάλουμε έστω και άθελά μας. Μόνο αν γίνουμε πιο ανεξάρτητες και αν δώσουμε στους αγαπημένους μας χώρο και το χρόνο, μπορούμε πραγματικά να δείξουμε με τον καλύτερο τρόπο την αγάπη μας. Οι τέσσερις συμβουλές που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να εξισορροπήσετε την προσοχή σας.

1.Εξετάστε πόσο αλτρουιστικές είναι οι παρορμήσεις σας
Ο φόβος της απώλειας ή της προδοσίας μπορεί να είναι μια ισχυρή κινητήρια δύναμη στη φροντίδα μας για τον άλλον. Αυτό που συνειδητά φαίνεται ως μια καλή πρόθεση (να ευχαριστήσουμε το σύντροφό μας) μπορεί στην πραγματικότητα να υπονομεύεται από σκοτεινά, υποσυνείδητα κίνητρα, όπως η επιθυμία να κυριαρχήσουμε, να κάνουμε το σύντροφό μας να αισθάνεται ευγνωμοσύνη και εξάρτηση απέναντί μας, ακόμη και η προσπάθειά μας να κρύψουμε την επιθετικότητά μας μέσω εκδηλώσεων στοργής και δώρων. Αν είστε συχνά υπερβολικά γενναιόδωροι και βρίσκετε τον εαυτό σας απαιτητικό επαναλαμβάνοντας «Κοίτα πόσα κάνω εγώ για σένα», αξίζει να ρίξετε μια προσεκτική ματιά στο προθέσεις σας.

2.Φρόντισε τον εαυτό σας πρώτα
Όσο περισσότερο συναισθηματικά χορτάτοι και ασφαλείς νιώθουμε, τόσο περισσότερο είμαστε σε θέση να φροντίσουμε τον εαυτό μας και τόσο λιγότερο ενδεείς είμαστε απέναντι στους άλλους. Αν η αυτοεκτίμησή σας δεν είναι ιδιαίτερα δυνατή, θα πρέπει να μάθετε να γίνετε η μητέρα του εαυτού σας, εντοπίζοντας τις πληγές σας και προσπαθώντας να τις θεραπεύσετε, παρά να προσπαθήσετε να μετατρέψετε τον σύντροφό σας σε θεραπευτή σας. Κάθε ένας από τους δύο συντρόφους θα πρέπει να είναι σε θέση να παίζει το ρόλο του διακριτά και να φροντίζει ο ένας για τον άλλον χωρίς υπερβολική αυτοθυσία. Αλλιώς η ισορροπία της σχέσης κινδυνεύει να αναστατωθεί.

3.Δείξτε το ενδιαφέρον σας, κρατώντας χαμηλό προφίλ
Το να φροντίζετε τον σύντροφό σας έχει να κάνει λιγότερο με το τι μπορείτε να του δώσετε και περισσότερο με την απόσταση που πρέπει να διατηρήσετε. Μπορείτε να μετρήσετε πραγματικά την ποιότητα της φροντίδας σας από το πόσο λίγο βαραίνει το αγαπημένο σας πρόσωπο. Η κατανόηση των συναισθημάτων του άλλου ατόμου είναι ένας από τους πυλώνες της οικειότητας, αλλά πριν συμβεί αυτό, θα πρέπει να κατανοήσουμε και τα δικά μας συναισθήματα. Για να το καταφέρουμε αυτό μπορούμε να ακολουθήσουμε τα παρακάτω βήματα ενδοσκόπησης (1) επιτρέψτε στον εαυτό σας να νιώσει το συναίσθημα σας κυριεύει (2) προσπαθήστε να το προσδιορίσετε (θυμός, θλίψη, ντροπή κλπ.) και (3) αποδεχτείτε το φωνάζοντάς το δυνατά («Τώρα νιώθω λυπημένος, θυμωμένος κλπ...»).

4.Καλλιεργήστε θετικά συναισθήματα
Οι μελέτες δείχνουν ότι τα ευτυχισμένα ζευγάρια εφαρμόζουν στην πράξη αυτό που λέμε θετική ενίσχυση. Τι σημαίνει αυτό; Ότι εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους, ανταλλάσσουν φιλοφρονήσεις, και αναπολούν τις καλές στιγμές που πέρασαν μαζί. Όλα τα ζευγάρια μπορούν να υιοθετήσουν αυτές τις πρακτικές. Σκεφτείτε ευχάριστες εμπειρίες και τα καλά σημεία του συντρόφου σας. Είναι εξίσου καλό αν το κάνετε μαζί ή χωριστά.

WOMANNOW.GR LOVES...