8 μυστικά για να πετύχει σίγουρα η δίαιτά σας

large diet 1Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε από ειδήσεις για νέες, επαναστατικές δίαιτες που θα αλλάξουν τη ζωή μας και θα μας μεταμορφώσουν από τη μια στιγμή στην άλλη σε καλλίγραμμες ενζενί. Τα θεμέλια όμως της σωστής διατροφής είναι κοινά σε όλες τις αποτελεσματικές δίαιτες και, αν τα βάλουμε στην καθημερινότητά μας, θα δούμε το σώμα μας να αλλάζει, πραγματικά χωρίς πολύ κόπο. Θέλετε να το δοκιμάσετε;

1. Τρώτε τακτικά
Τα τακτικά γεύματα είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές της σωστής δίαιτας, καθώς μας βοηθούν να διατηρήσουμε σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μας. Αυτό με τη σειρά του εξασφαλίζει σταθερή ενέργεια χωρίς λιγούρες, σταθερή διάθεση και αυξάνει τον μεταβολισμό μας (την ενέργεια δηλαδή που έχει ανάγκη το σώμα μας μέσα στη μέρα) έτσι ώστε το σώμα μας να αξιοποιήσει τα αποθέματα λίπους του. Τακτική διατροφή σημαίνει τρώμε κάθε 3 με 4 ώρες.

2. Ξεκινήστε νωρίς
Είναι βασικό το σώμα μας να παίρνει την πρώτη δόση ενέργειας μέσα στην πρώτη ώρα μετά το πρωινό ξύπνημα και οπωσδήποτε πριν από την πρωινή γυμναστική. Η «ολονύκτια νηστεία» έχει ως αποτέλεσμα το σώμα μας να μένει με ελάχιστη ενέργεια η οποία σύντομα θα μας εγκαταλείψει. Αν δεν φάτε, το σώμα σας θα χρειαστεί να δημιουργήσει τη δική του ενέργεια, την οποία θα λάβει είτε από τους μύες είτε από το λίπος.

3. Φάτε κάτι που μετατρέπεται σε ζάχαρη κάθε φορά που γευματίζετε
Αν και η γενική πεποίθηση είναι ότι η «ζάχαρη» μας κάνει κακό, στην πραγματικότητα το σώμα μας χρειάζεται τη ζάχαρη (γλυκόζη) ως κύρια μονάδα ενέργειας. Η «ζάχαρη» ωστόσο έρχεται σε πολλές μορφές, και είναι καλύτερο να κρατήσουμε την πρόσληψη της απλής ζάχαρης (κουταλιές ζάχαρης, γλυκά, σοκολατούχα) σε χαμηλά επίπεδα. Αντίθετα, τα τρόφιμα που μετατρέπονται σε ζάχαρη μέσα στο σώμα μας είναι αυτά που περιέχουν άμυλο (ψωμί, κράκερς, δημητριακά, ρύζι, ζυμαρικά, πατάτες, και τα αμυλούχα λαχανικά) ενώ τα φρούτα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα και γιαούρτι), είναι ό,τι καλύτερο. Επιλέγοντας από αυτά για κάθε γεύμα ή σνακ θα επιτρέψουμε στο σώμα μας να έχει «άμεση» διαθέσιμη ενέργεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ SOS, ΜΗΠΩΣ ΕΙΣΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΣΤΙΓΜΗΣ; 

4. Όταν τρώτε, να τρώτε μικρές ποσότητες
Επειδή θα τρώτε πιο συχνά μέσα στην ημέρα τα γεύματα και τα σνακ σας θα πρέπει πάντα να είναι σχετικά μικρά. Το να τρώτε τακτικά και πολύ το μόνο που θα καταφέρει είναι να σας διατηρεί μονίμως φουσκωμένη ενώ, όπως είναι επόμενο, θα έχει επίδραση και στη ζυγαριά σας.

5. Μάθετε να καταλαβαίνετε τα σήματα του σώματός σας
Το πρώτο μήνυμα που θα πρέπει να μάθετε να «ακούτε» είναι αυτό της πείνας. Ωστόσο, υπάρχουν είδη πείνας, ναι όσο κι αν σας φανεί περίεργο, είναι αλήθεια. Η πείνα στο στομάχι και η πείνα στο στόμα. Θα πρέπει να μάθετε να τρέφετε μόνο την πείνα στο στομάχι. Το δεύτερο σήμα είναι το σήμα κορεσμού, εκείνο δηλαδή που σας λέει πότε να σταματήσει να τρώτε. Το να είναι κανείς ικανοποιημένος με αυτό που έχει φάει είναι πολύ διαφορετικό από το να έχει γεμάτο στομάχι! Η ικανότητά σας να αναγνωρίζετε αυτά τα σήματα θα επανέλθει μόλις αρχίσετε να τρώτε τακτικά.

6. Τρώτε τις περισσότερες από τις θερμίδες της ημέρας το πρωί
Δυστυχώς, η τάση μας είναι να τρώμε πολύ λίγο κατά τη διάρκεια της ημέρας και ένα μεγάλο γεύμα το βράδυ. Ωστόσο το βράδυ δεν είναι η χρονική στιγμή που το σώμα μας χρειάζεται ενέργεια. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε τη συνήθεια να τρώτε το περισσότερο από το φαγητό σας κατά το πρώτο μισό της ημέρας. Η σημασία αυτού είναι ότι αν τρώτε περισσότερο το πρωί, το βράδυ δεν θα αισθάνεστε μεγάλη αίσθηση της πείνας και ένα μικρό δείπνο θα σας είναι αρκετό.

7. Η συνέπεια είναι το κλειδί
Όσο περισσότερο διατηρούμε ένα στιλ διατροφής, τόσο καλύτερα θα μπορέσει να ανταποκριθεί το σώμα μας μακροπρόθεσμα. Ακόμη και μετά από μια «κακή» διατροφικά μέρα, είναι μάλλον αδύνατο να πάρετε βάρος τη στιγμή που τηρείτε ευλαβικά ένα πρόγραμμα διατροφής για αρκετούς μήνες. Αυτό συμβαίνει επειδή ο μεταβολισμός σας βελτιώνεται και το σώμα σας είναι πλέον σε θέση να «κάψει» έξτρα θερμίδες βραχυπρόθεσμα. Το σημαντικό είναι πάντα να επανέρχεστε στο σωστό πρότυπο διατροφής στο αμέσως επόμενο γεύμα.

8. Αν νιώθετε ότι κάνετε δίαιτα, το κάνετε λάθος
Η δίαιτα δεν είναι τιμωρία. Μόλις μπείτε σε μια καλή ρουτίνα θα πρέπει να είναι εύκολο να την συνεχίζετε κάθε μέρα. Βεβαιωθείτε ότι ταιριάζει στον τρόπο ζωής σας και περιλαμβάνει τα τρόφιμα που σας αρέσουν, έτσι ώστε να μην αισθάνεστε ότι κάνετε καταναγκαστική εργασία.

WOMANNOW.GR LOVES...