5 tips για να νιώθουμε καλά στη δουλειά μας

workΌσοι την έχουμε, την κρατάμε σαν θησαυρό, καθώς η κρίση την έχει κάνει πολύτιμη. Πόσο την αγαπάμε όμως; Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να δείτε την καρέκλα του γραφείου σας λίγο διαφορετικά (και σίγουρα όχι σαν ηλεκτρική), με στόχο να βρείτε και πάλι το κίνητρο για δουλειά.

1. Δημιουργήστε... ατμόσφαιρα
Το γραφείο έχει γίνει, αναγκαστικά, το δεύτερο σπίτι μας. Ας νιώσουμε, λοιπόν, άνετα σε αυτό. Φροντίστε για τη μουσική που συνοδεύει τις ώρες εργασίες σας. Μια σωστά επιλεγμένη μουσική σε χαμηλή ένταση μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ηρεμίας, αισιοδοξίας και, κατ' επέκταση, της δημιουργικότητάς μας. Επιστημονικά έχει αποδειχθεί ότι η κλασική μουσική και η τζαζ έχουν θετική επίδραση στην ψυχολογία μας, αλλά και ακουστικά, lounge κομμάτια ενδείκνυνται γι' αυτήν την περίσταση. Επίσης, διατηρήστε καθαρό και ξεκούραστο στο μάτι το γραφείο σας. Είναι καλό επάνω του να βρίσκεται μόνο ό,τι εξυπηρετεί, ενώ τα υπόλοιπα έγγραφα πρέπει να φυλάσσονται αλλού, μέχρι να έρθει η ώρα να τα χρειαστούμε. Έτσι θα κρατήσετε τη σκέψη σας οργανωμένη, ελαττώνοντας τα επίπεδα στρες και κούρασης.

2. Φτιάξτε το πρόγραμμά σας
Οι περισσότεροι έχουμε αναπτύξει ναπολεόντειες ικανότητες, αναλαμβάνοντας συχνά δύο και τρεις υποχρεώσεις. Ταυτόχρονα. Όλα, όμως, μπορούν να γίνουν απλούστερα, κι εμείς πιο δημιουργικοί και αποδοτικοί, συντάσσοντας μια λίστα με τις υποχρεώσεις της ημέρας, νωρίς το πρωί. Αυτό θα μας βοηθήσει να μείνουμε πιστοί στο πρόγραμμά μας και να ολοκληρώσουμε τα ανοικτά θέματα υψηλής προτεραιότητας.

3. Επιλέξτε το ρόλο σας
Στις μέρες μας η λέξη «εργαζόμενος» τείνει να θεωρείται συνώνυμο της λέξης «θύμα». Όμως καθένας από εμάς έχει την αναφαίρετη ελευθερία να αποφασίσει αν θα υιοθετήσει το ρόλο του θύματος ή του αδικημένου. Μελέτες πάνω σε επιτυχημένα πλαίσια συμπεριφοράς κατέληξαν στο ότι οι πιο επιτυχημένοι άνθρωποι δεν είναι οι πιο ταλαντούχοι ή εκείνοι που προέρχονται από πλούσιες οικογένειες, αλλά εκείνοι οι οποίοι μετάφρασαν τις δυσκολίες σαν ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη. Όσοι τα καταφέρνουν στην εργασία τους έχουν βρεθεί ότι χρησιμοποιούν ένα θετικό τρόπο να μεταφράζουν την πραγματικότητα και, πιο συγκεκριμένα, μιλούν στον εαυτό τους αλλά και στους άλλους, χρησιμοποιώντας γλώσσα που ενθαρρύνει και παρακινεί, αποφεύγοντας να εστιάζουν στα αρνητικά που τους συμβαίνουν.

4. Βάλτε το πλαίσιο
Συλλογιστείτε το ρόλο σας ως μέρος του συνόλου. Αντί να θεωρείτε τον εαυτό σας ως μια μεμονωμένη περίπτωση, μπορείτε να πάρετε λίγη απόσταση και να συνειδητοποιήσετε τον αντίκτυπο που έχουν οι αντιδράσεις σας. Η δουλειά που κάνετε, πέρα από τον μισθό που σας παρέχει, φέρει κάποια χρησιμότητα για το κοινωνικό σύνολο. Όταν το αναλογιστείτε αυτό, το νόημα για το οποίο δουλεύετε αποκτά διαστάσεις μεγαλύτερες από τα ατομικά σας συμφέροντα. Έχει παρατηρηθεί ότι οι άνθρωποι γίνονται πολύ πιο δραστήριοι όταν αντιλαμβάνονται το νόημα της δουλειάς τους. Αναρωτηθείτε λοιπόν: «Πώς να κάνω τη δουλειά μου και πού χρειάζεται να εστιάσω για να συνεισφέρω στους άλλους και στο γενικότερο καλό;».

5. Γίνετε δημιουργικοί στην προσωπική σας ζωή
Πολλές φορές, η ενέργεια που μας λείπει στο γραφείο, μπορεί να βρεθεί... εκτός αυτού. Η προσωπική μας ζωή είναι πηγή άντλησης ενέργειας και δημιουργικότητας. Αντίθετα με ό,τι πιστεύουν πολλοί, δεν είναι ο ένας σύντροφος υπεύθυνος να βελτιώσει τη διάθεση του άλλου. Κάθε σύντροφος πρέπει να αναλαμβάνει την ευθύνη για το πώς αντιλαμβάνεται και αντιδρά στις συνθήκες γύρω του, ώστε η σχέση να μπορέσει να λειτουργήσει. Έχει βρεθεί από μελέτες ότι εκείνοι που απολαμβάνουν μια υγιή συντροφική σχέση δεν λειτουργούν με γνώμονα το τι έχουν να κερδίσουν οι ίδιοι από αυτή, αλλά σύμφωνα με το αμοιβαίο καλό. Επίσης, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ποιες είναι οι ανάγκες που μας οδηγούν, πολλές φορές, να εκφραζόμαστε με τρόπο που εμποδίζει την επικοινωνία με το σύντροφό μας. Η γκρίνια, τα παράπονα ή τα νεύρα δεν μας βοηθούν να βρούμε την κατανόηση και τη συμπαράσταση που χρειαζόμαστε, ενώ συχνά προκαλούν τη ρήξη. Το πρώτο βήμα, συνεπώς, στη βελτίωση της σχέσης μας είναι να αποκτήσουμε επίγνωση των αναγκών μας την εκάστοτε στιγμή, ώστε να τις εκφράσουμε σωστότερα στο σύντροφό μας και να μπορέσει κι εκείνος με τη σειρά του να μας στηρίξει.

WOMANNOW.GR LOVES...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ